Trychologia​

TRYCHOLOGIA

Trychologia zajmuje się diagnozowaniem schorzeń i problemów skóry głowy (łupież, łojotokowe zapalenie skóry, łuszczyca, zaczopowane ujścia mieszków włosowych, sucha oraz tłusta skóra) oraz zwalczaniem każdego rodzaju łysienia (androgenowego, telogenowego, plackowatego). Obejmuje diagnozowanie i niemedyczne leczenie problemów związanych z włosami i skórą głowy. Jest połączeniem dermatologii, kosmetologii, nowoczesnego fryzjerstwa, dietetyki i innych pokrewnych dziedzin, ponieważ jest nauką interdyscyplinarną.

JAK WYGLĄDA KONSULTACJA?
Przebieg konsultacji trychologicznej. Aby dokładnie zdiagnozować przyczynę problemu, potrzebne jest przeprowadzenie szczegółowego wywiadu. Po przebytym wywiadzie oraz manualnym badaniu skóry przechodzi się do badania. Trycholog dzięki mikrokamerze przechodzi do badania trychoskopem, który w dwustukrotnym powiększeniu ukazuje skórę głowy, jej stan, mieszki włosowe oraz stan włosów, ich grubość i ilość. Można znaleźć ewentualne zmiany skórne: wykwity, obraz naczyń krwionośnych, rodzaj łupieżu, łojotokowe zapalenie skóry, określenie rodzaju skóry i jej stan – łojotokowa/sucha/wrażliwa. Jest to bezpieczne i bezinwazyjne badanie. Dzięki temu badaniu można dobrać odpowiednie preparaty oraz zabiegi do walki z problemem. Na konsultacji trychologicznej dobierana jest nie tylko terapia zewnętrzna, ale zalecane jest również wykonanie odpowiednich badań krwi. Po wykonaniu badań dobieramy indywidualną terapię wewnętrzną do obrazu wyników krwi.